Peppenaartanzania.reismee.nl

Voor vertrek

hoii! Ik ben Peppe, bijna 18 jaar oud en vertrek over 3 weken naar Tanzania waar ik voor 12 weken vrijwilligerswerk ga doen in de buurt van Arusha. Er is mij gevraagd of ik een blog wil bijhouden dus hier begint het.

Wat ik van te voren al weet: De eerste 2 maanden werk ik op het Living Water Orphanage & school project. dit is een groot project dus na aankomst zal ik daar nog moeten kiezen of ik op de kleuterschool wil werken met 35 weeskinderen tussen de 3 en 6 jaar. Of op de 'primary' school met 400 leerlingen tussen de 3 en 13 jaar. Op dit project zal ik moeten helpen in de klas met engels, rekenen en schrijven. Ik zal presentaties moeten houden over thema's als vriendschap en toekomst. Ook mag ik sport en spelactiviteiten organiseren, ik denk dat ik dit het leukste ga vinden omdat je volledig wordt vrijgelaten door de docenten om zelf iets te bedenken en uit te voeren met alle kids. Ook is er op het project een kindertehuis waar je zal helpen wanneer je tijd hebt na of tussen de schoollessen. Hier zal ik gewoon helpen bij de dagelijkse klusjes zoals koken, schoonmaken en verzorgen van de kinderen. HIV komt nog veel voor in landen zoals Tanzania en omdat het iets is waar ik zelf totaal niet bekend mee ben ben ik blij dat ik er meer te weten over kan komen doordat ik mee mag op huisbezoek bij verschillende families met HIV. Deze gehele tijd verblijf ik in een vrijwilligershuis met meerdere vrijwilligers die op dit project werken. Wie dit zijn is nog onbekend. Ik zal daar ook ontbijt en avond eten krijgen. Lunchen doe je meestal op het project.

na 2 maanden zal ik verhuizen naar Mianzini waar ik zal werken in het 'children centre' dit is een centrum met slechts één klaslokaal dat in armoedige staat is. In het klaslokaal zullen er 50 kleuters les krijgen. Omdat dit voor 1 docent in 1 lokaal heel veel leerlingen zijn zal ik hier ook veel kunnen helpen, ook weer bij Engels, wiskunde en schrijven. Ik zal ookweer sportlessen mogen geven en spelletjes met ze spelen. Op dit project zal ik ook bijles geven een op een met kinderen die achterstand hebben bij een vak. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aangezien veel jongere kinderen nog geen basis engels hebben zal het communiseren vrij moeilijk zijn. Aangezien Mianzini iets te ver is van het vrijwilligershuis waar ik eerst zat zal ik in een vrijwilligershuis slapen in Mianzini zelf. Ook hier zal ik ontbijt en avond eten krijgen en zal de lunch worden verzorgd op het project zelf.

Het vrijwilligers werk is 5 dagen in de week van 8 tot +/- 16 uur. Ik heb dus ook gewoon op zaterdag en zondag vrij. Voor zover ik mij heb laten vertellen is er in de stad Arusha veel te doen. Het is een stad die al ver door ontwikkeld is en waar je ook gewoon een keer uiteten kan. Dit zal wel iets primitiver zijn maar het gaat om het idee. Ook organiseerd mijn organisatie daar veel weekend activiteiten zoals Safari's in grote bekenden parken, bezoekjes aan afrikaanse stammen, wandelingen naar mooie plekjes en trips naar de kilimanjaro (de grootste vrijstaande berg van de wereld) en als ik een keer wil chillen op het strand kan je zelfs naar bountyeiland Zanzibar! Oftewel geen reden om me te gaan vervelen.

Ik ben benieuwd of dit alles wat ik van te voren heb gehoord en meegekregen allemaal klopt. Ik zal 19 Oktober de dag van vertrek weer iets schrijven en vanaf dan zal ik 3 maanden lang jullie lastigvallen met alle leuke en minderleuke dingen die ik mee maak. Heb er heel veel zin in!

xjes pep

(ik ben dyslect dus geniet van mijn taalfouten..)

Reacties

Reacties

Fleur

heey! Heel veel succes!! En heel veel plezier natuurlijk! ????
Xx

Christel B.

Wat ben je toch een dapper ding, ik kijk ontzettend uit naar je verhalen en ga je zeker volgen!! Tot 10 okt, krijg je een dikke kus ????

Pien Gillhaus

Mooi geschreven pep! Super gaaf wat je mee gaat maken! Ik ga je blog zeker bijhouden! :)

Myriam

Hartstikke goed van je, dit avontuur! Ik lees graag je belevenissen. Tot de 10e xx

Kathinka

Leuk Pep, ik ga je zeker volgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active