Peppenaartanzania.reismee.nl

Ze kunnen zóóó goed dansen!

Zondag 22 November 2015, 20:33

Het is alweer een weekje geleden dat ik wat heb laten weten op mijn blog. Afgelopen week heb ik vooral veel nieuwe dingen ontdekt om te doen en ook weer wat meer mensen ontmoet van hier.
Maandag ben ik in de ochtend alleen naar het centrum geweest en heb ik middags mijn was gedaan en ben ik begonnen aan een nieuw boek. Het was een vrij saaie dag omdat Mila en Arienne nog op safari waren en Leah en Autuhm ook weg waren. Ik was dus ook weer heel blij toen ze allemaal avonds thuis kwamen. We hebben meteen een filmpje gekeken met ze allen, waarna we vroeg zijn gaan slapen. Dinsdag hebben we vooral de hele ochtend met alle vrijwilligers van het project plannen gemaakt om meer uit onze tijd te halen wanneer we bij het weeshuis zijn. Omdat we ons af en toe een beetje nutteloos voelen buiten het spelen met de kids hebben we wat klusjes gemaakt zodat we die elke dag kunnen uitvoeren wanneer ze bijvoorbeeld op school zitten of niet willen spelen. Een voorbeeld van een van deze klusjes is het 2 keer per dag insmeren van de albinotjes met zonnebrand crème. De mensen van hier hebben volgens mij niet zo door hoe gevaarlijk het is dat de kids zonder bescherming of iets in de zon lopen. de 4 albinotjes op het project hebben meerdere donkerbruine vlekken op hun gezicht en hun hoofd. Dit zou eigenlijk niet kunnen aangezien ze geen pigment hebben. Deze vlekken zijn eigenlijk plekken waar ze heeel erg verbrand zijn. Je ziet daarom ook heeel vaak dat albino's hier huidkanker krijgen. Ook worden ze al snel blind door de zon die altijd in hun ogen komt. Door dit alles worden veel albino's hier in Afrika niet ouder dan 30 jaar..
Nu wat leukere dingen! Want wat ik al eerder vermeldde is dat we veel nieuwe dingen en plekjes hebben ontdekt hier afgelopen week! Zo hebben we een straat gevonden aan de rand van de stad waar super veel leuke restaurantjes zitten! En hebben we dus ook al besloten waar we gaan eten met Thanks Giving. Want Leah en Autuhm zijn Amerikaans en die willen echt heeel graag Thanks Giving met ons vieren. dus gaan de 25e gezellig uiteten! En omdat Arienne dan een week met haar moeder in Zanzibar zit gaan we morgen avondergens eten om Friends Giving te vieren. Eigenlijk dus een voorproefje van Thanks Giving maar dan doen ze dat in Amerika met vrienden. Werd ons verteld dan. Donderdag avondzijn we met ze 4e naar Via Via geweest. We waren er rond een uur of 10 en hebben wat gedronken bij het kampvuur at karaoke gezongen en veel nieuwe mensen ontmoet. Van andere vrijwilligers uit Nederland tot locals uit Arusha.om 12 uurbegint dan eeeindelijk de DJ te draaien en binnen 2 minuten stond de dansvloer al helemaal vol met mensen. Het dansen hier vind ik zooo leuk! Het is super anders en alle 'blanken' die hier niet vandaan komen, zoals wij, proberen maar een beetje erbij te dansen maar eigenlijk zetten vele zich er alleen maar mee voorschut. Niet eens omdat ze niet kunnen dansen maar meer omdat de donkere locals zooo ziek goed kunnen dansen. De meiden met hun grote brede heupen die echt zo goed bewegen en de jongens die gewoon echt álles kunnen! Alle stijlen, alle bewegingen, het is echt zooo leuk om er naar te kijken. Je wordt er bijna verliefd op als ze wat van die danspasjes nét voor je uitvoeren. Ik ben vrij jaloers! Het leuke aan deze mensen is dat ze je het ook echt allemaal willen leren. Meestal op een manier dat je eerst denkt van laat maar zitten. Want ze gaan dan achter je staan en pakken met hun handen je heupen vast en laten ze helemaal bewegen. En dan denk ik dat ik het kan maar zodra ze hun handen loslaten is er niks meer over van die 'goeie' heupbewegingen. Ik moet dus nog wel wat leren..
vrijdag ochtend hoorde we dat er in de stad ergens een bioscoop was en dat zelfs de Hunger Games draaide! Waarna we al vrijdag avond om 7 uurin de bioscoop zaten. Voor maar 8000 Shilling, dat is dus iets minder dan 4 euro hebben wij in een super goeie bioscoop in Tanzania De Hunger Games gezien mEt popcorn! Na de film hebben wij nog door het winkelcentrum gelopen waar de bioscoop in zat. Ze hadden er 'normale' kleding winkels en een paar super leuke restaurantjes waar buiten op het terras zelfs bandjes speelde. Super leuk dus!
En gisteren zijn Arienne, Mila en ik met Sos mee gaan wandelen bij Lake Duluti waarna we daar hebben geluncht en daarna nog een locale markt hebben bezocht. In de avond hadden Leah, Autuhm en ik afgesproken met wat jongens die we donderdag avondhadden ontmoet in Via Via. We zijn eerst met ze alle gaan poolen in een pub en daarna naar wat verschillende soorten clubs geweest. De een wat leuker dan de ander.. Zo waren we nog geen 2 minuten in een club waar het echt bomvol stond en noooit blanken binnen kwamen. Toen ze ons dus zagen was er genoeg reden om ons allemaal vast te pakken, aan te kijken en een beetje te irriteren. Hierdoor stonden we ookal na 2 minuten al weer buiten. Uiteindelijk waren we in een buiten club waar er leuke muziek werd gedraaid, het niet te druk was, en veel verschillende mensen. Zo kwam ik zelfs een meisje tegen uit Vught die al 2 jaar hier woont. Super leuk dus! Omdat het zo leuk was waren we ook vrij laat thuis waardoor we vandaag niet echt veel konden doen. We hebben met de kids van het weeshuis een filmpje gekeken en voor de rest ook niet te veel gedaan. We gaan zometeen nog een filmpje kijken en dan lekker slapen.
Morgen hebben we een klein feestje op het weeshuis omdat de kinderen vanaf morgen vakantie hebben (Tot half januari) Bij hun is het schooljaar dus afgelopen en ze zullen dus ook in januari beginnen in een hogere klas. Ennn morgen gaan we dus uiteten voor 'friendsgiving' bij een restaurantje in het winkelcentrum waar we vrijdag avondook waren.

Reacties

Reacties

Kathinka

Hoi schattie,
Klinkt super allemaal. Ben blij voor je !!!
Leer jij mij ook dat dansje wanneer je terug bent ???
Please ;);) ;)
Dikke X LY

Risette

Het klinkt allemaal erg leuk wat je schrijft. Je maakt veel mee en je bent vol energie. Genieten dus. Zo leuk om te lezen.
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active