Peppenaartanzania.reismee.nl

Géén weekend thuis meer!

Yesss, totaal niet verwacht maar vandaag om 4 uur is het bekend gemaakt wie de verkiezingen hebben gewonnen. Yess dus ook omdat dat betekent dat we niet nog langer een weekend thuis hoeven te zijn en lekker mogen gaan zwemmen en de stad in. Jammer genoeg heeft alleen de huidige partij die al 50 jaar aan de macht is wéér gewonnen. De mensen hier zitten er best erg mee omdat er nog nooit in 50 jaar tijd een partij zo dichtbij is gekomen om het te winnen van de huidige partij. (dat erg corrupt is, dus of het eerlijk heeft gewonnen is nog de vraag) Het democratische peoples power party was erg in trek hier. Deze partij stond namelijk voor de lagere bevolkingsgroei en wilde meer macht bij de bevolking leggen. Heel sneu voor de mensen hier maar ben wel echt heel blij dat het vandaag al bekend is geworden. Vandaag hebben we als lunch trouwens echt iets typisch Tanzaniaans gegeten. Het viel mij al eerder op dat hier meer wordt gegeten om geen honger te hebben dan om het echt lekker en gezond eten. Dit typische gerecht was dus ook een soort van grote rijstboldeeg en daarbij kreeg je dan wat saus en witte kool. Je zat zooo snel vol terwijl ik echt niet veel op had. Voor mensen hier die geen geld hebben voor eten is dit dus super fijn. Weinig eten en toch vol zitten. Maar zelf ben ik er dus totaal geen fan van!

Milla en ik gaan trouwens dit weekend boeken voor 5 dagen zanzibar. In eerste instantie wilde ik met mijn ouders gaan met kerst maar dit was én heel duur én ik vind het leuker om hun tanzania te laten zien dan een chill vakantie eiland. Omdat ik nu met Milla ga willen we al 9 december gaan omdat zij daarna al terug gaat naar Nederland. Buiten wat vliegtickets is het daar echt super goedkoop. Zo hebben we een resort gevonden voor 4 nachten voor 50 euro inclusief ontbijt. Voor de rest gaan we vast gewoon bruin bakken en heel veel chillen! Dit was even een korte update om te laten weten dat ik dus dit weekend gewoon weer freee ben! Thanks voor alle leuke berichtjes en reacties! X

Reacties

Reacties

kathinka

SUPERRRRR fijn Pep !!!
Veel plezier dit weekend Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active