Peppenaartanzania.reismee.nl

Karma

22 oktober 2015, 16:40

Om met iets negatiefs te beginnen en wat positiefs te eindigen zal ik eerlijk zijn dat ik me wel even kut voel. Ik zit er nog maar net en ik moet natuurlijk mijn plekje nog vinden en daar zal het ook allemaal aan liggen. Maar op het moment zelf zou ik niet goed weten hoe ik het 12 weken vol zal houden hier. Maar hoop en denk dat dit over een week al weer een beetje weg is aangezien ik er dan langer zit.

gister ochtend ben ik samen met David naar een ander gedeelte geweest van zijn project. hiervoor moesten we 35 minuten rijden. Het ging om een school met meer dan 500 kinderen en een weeshuis met 230 kinderen. Eenmaal daar zag het er een stuk mooier en groter uit dan Het living Water centrum waar ik dinsdag was geweest. Ik werd voorgesteld aan de Directeur van de school en hij leidde mij rond op het terrein. Na een rondleiding op het speelveld, de keuken, het weeshuis en de washokken gingen we de klassen rond. Bij alle 9 klassen waar ik binnen kwam stonden de leerlingen meteen op en riepen allen in koor "goodmorning teacher, how are you?" pas wanneer de directeur zei dat ze weer mochten gaan zitten gingen ze zitten. Ik werd in alle klaslokalen voorgesteld en er werd bij gezegd dat ik de komende 7 weken hier op school zal helpen. Hiervan schrok ik wel even aangezien ik meer dacht dat het een rondleiding was om te kijken hoe het er aan toe ging op deze school. Ik ging er namelijk vanuit dat ik op het living water project zou gaan werken dat 5 minuten lopen is van huis en waar je gewoon van 1 tot 3 in de middag vrij hebt. in plaats van 35 minuten rijden en dagen van 8 tot 5 hebben. Nu een dag later is het voor mij nog steeds onduidelijk wat en waar ik nou precies zal gaan moeten werken aangezien ik vanmorgen eigenlijk met David naar de school zou gaan maar ik uiteindelijk toch naar het centrum (Het living water weeshuis/school) ben geweest tot 1 uur. Ik heb daar Engelse les gegeven aan kinderen rond de 6 jaar. (kinderen leren hier al hun eerste jaar op school meteen engels waardoor veel kinderen van 4 jaar al goed engels kunnen.)

hierna hebben we thuis geluncht (hele lekkere sandwich) en zijn we met David mee naar de stad gegaan om water, schriften en andere dingen te kopen. Nu ben ik al even thuis met Arienne en Mila. Mila is het meisje die ik op het vliegveld ontmoetten en waarmee ik al eerder heb geluncht hier. Zij zal tot zondag hier slapen omdat zij namelijk alleen zit op een project en we dit vrijdag en zondag niet de stad in mogen. (doordat er verkiezingen zijn zondag is het niet zo veilig in Arusha)

Omdat er al eventjes stroom is vandaag (net een half uur!) hebben we net voor de 2e keer warm gedoucht! neeeee.. net wanneer ik dit typ valt de stroom eruit!! karma is ook hier aanwezig dus. maarja, om half 8 haalt een taxi ons op en brengt ons dan naar vida vida waar wij met Emma, sos en wat vrijwilligers hebben afgesproken. we gaan daar eten en blijven dan iets drinken aangezien het een tanzaniaanse club is zoiets. Ben benieuwd en wil het dus wel even meemaken.

Morgen zal ik weer op het centrum zijn. Elke vrijdag ochtend is het sportochtend dus dan zullen wij met de kinderen naar een groot veld gaan waar we sportspelletjes zullen doen.

Iets wat hier best raar is dat mensen zooo erg in god geloven dat ze echt denken da alles zijn wil is. Veel mensen vragen hier of ik geloof ik heb een keer gezegd van niet nou dat was meteen de laatste keer. Mensen worden bijna boos en gaan allemaal vragen stellen waarom niet en dat ik wel moet geloven. Oftewel als iemand mij nu vraagt of ik gelovig ben, ben ik dat wel! dat is namelijk veel begrijpelijker...

O en trouwens voor het eten hier, het eten hier thuis is tot nu toe erg goed en lekker. Wel heb ik al 3x rijst op in de 3 dagen dat ik hier zit. Maar daar zal ik aan moeten wennen.

Reacties

Reacties

Risette Lammers

Hey Peppe, wat goed van je en wat eerlijk hoe je schrijft. Heel herkenbaar allemaal en het zal vast een geweldige ervaring worden. Overigens, volgens mij heb je je lettertype in zwart staan op een zwarte ondergrond:-) Moeilijker te lezen, maar als je het zwarte blok selecteert, dan wordt de tekst wit. Supervet dat je dit allemaal doet en echt iets om trots op te zijn. Geweldig!

Leontine Korver

Hé lieve Pep, wat heerlijk te lezen hoe jij het tot nu toe ervaart !! En wat schrijf je het allemaal leuk; 'de appel valt niet ver van de boom' ... hahaha ! Het lastige nu voor jou is natuurlijk dat het allemaal nog een beetje onduidelijk is en je niet precies weet wat er allemaal van je verwacht wordt! Ach ja, dat kost tijd. Wel leuk dat je al leuke vriendinnetjes hebt opgedaan en waar je dan mee kan 'chillen'! Joh, dit is een ervaring om nooit meer te vergeten. Hoe geweldig is het te zien hoe daar alles er aan toe gaat, dat is voor ons toch bijna niet voor te stellen hoe ze daar leven en hoe de kindjes daar op school zitten. Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor je dat je weet waar en wat er allemaal van je verwacht wordt. Komt zeker goed lijkt mij, voor je het weet zijn deze 12 weken weer om en ben je weer thuis...dus geniet , kijk goed om je heen, sla alles in je op!! Dit is een ervaring die je met je meeneemt voor de rest van je leven. Dikke zoen, veel schrijven want wij volgen jou op de voet! Liefs van ons allemaal X

Ik ben Door Cruts , de oma van Guusje Thewessen

Peppe ik vind het best knap dat jij zo iets onder neemt , het is een heel andere wereld . Maar zeer leerzaam, als het een van mijn kleinkinderen was zou ik natuurlijk bezorgd zijn , want oma's willen niemand missen . Peppe ik wens je veel plezier en die maanden gaan ook voor bij succes .

kathinka

Hoi Pep,
Ik sluit me helemaal aan bij wat Leontine schrijft. Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt.
Voor de kindjes op het grotere project is het wèl boffen als jij daar de komende 7 weken les gaat geven. Wie wil er nou niet les krijgen van zo'n leuke juf ????
Hou vol schat, week 1 is al bijna voorbij Xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active