Peppenaartanzania.reismee.nl

Verkiezingen

het is weekend voor mij en ik zit nu met Mila bij een restaurant buiten in de schaduw (want het is veeel te warm in de zon) wat te drinken. Vandaag heb ik in de ochtend bijles gegeven en huiswerk nagekeken in klas 2 van het living water centrum en zijn we om 11 uur naar een groot grasveld op de berg gelopen om daar sport en spel te doen. super leuk! alle kinderen in rijtjes van twee naast ons lopen, heel de weg liedjes zingen en zwaaien naar mensen die langs lopen. onderweg kwamen we ook nog 3 aapjes tegen, voor de kinderen heel normaal dus die liepen door maar wij moesten toch echt even foto's maken. Werden daardoor nog uitgelachen ook.

eenmaal op het veld zijn de kinderen alleen maar aan het spelen, dansen en kletsen. Het is echt leuk om te zien dat ze aan de meest simpele 'Saaie' spelletjes de meeste lol hebben. Zelf heb ik met Mila en rienne een muziek boxje mee genomen zodat we daar met ze alle kunnen dansen. het is niet normaal hoe goed die kinderen kunnen dansen. Meisjes van serieus 4 jaar die met hun heupen bewegen om jaloers op te worden!! eenmaal terug op het living water centrum liepen wij meteen door naar huis om te lunchen, rijst met wat saus en een fruitshake zoals bijna elke dag.

vanavond eten we chapati als goed spel, iets typisch voor hier. De kok van het huis wilt het ons allemaal leren dus vandaag is arienne als eerste aan de beurt. Omdat dit veel tijd kost is zij nu niet mee gegaan met ons en staat ze al in de keuken.

wat ik al eerder aangaf in mijn vorige blog is dat zondag de verkiezingen zijn. In landen zoals hier stelt dat heel veel voor, voor de lokale bevolking. Al de hele week is het wel te merken aan de vlaggen die door de stad hangen van verschillende partijen, auto's met muziek die overal rijden, groepen mensen die zich in de stad verzamelen etc. Er werd ons dus aangeraden om zondag niet de stad in te gaan dus besloten we zaterdag te gaan zwemmen en lunchen in de stad. daardoor is Mila ook bij ons thuis omdat ze anders zondag heel de dag alleen zat op haar project. Nu werden we net gebeld dat we zaterdag tot woensdag wss niet de stad in mogen omdat er waarschijnlijk vanuit het niets een partij gaat vinden waar veel inwoners van arusha veel op tegen hebben. Hierdoor zullen veel mensen naar de stad gaan om te demonstreren. En hier is demonstreren net wel wat heftiger en gevaarlijker dan in nederland. Dus tot woensdag moeten we thuis blijven. ben benieuwd hoe dat gaat worden want er is thuis niet echt iets te doen. Ik laat nog weten hoe het zal zijn, maar als thuis moet blijven wordt een blog uploaden heel moeilijk aangezien ik daar te slecht internet voor heb.

ik ben trouwens al wat verkleurd! Én me eerste niet normale nederlands achtige muggenbult is ook een feit. fijn weekend iedereen!

Reacties

Reacties

Mutsen

Trots op jou!????

kathinka

????

kathinka

Dat wordt dus thuis blijven en dansen oefenen zoals de kinderen ????
Xxxx

Myriam

Oh Pep, hartstikke leuk om jouw verhalen te lezen! Blijven we op de hoogte en lijkt het alsof we erbij zijn ????
Zo goed van je dat je dit avontuur bent aangegaan. Blijf vooral schrijven xx

Robin den Brok

Super leuk Pep om het allemaal te lezen. Alleen die zwarte achtergrond met witte letters wordt ik een beetje scheel van haha.

Diklip

Ik ben het met robin eens, en dat met die heupen schaken kan jij ook.

Jan de Haan

Dit is de 2e blog die ik heb
Hopelijk kan ik de andere nog vinden.
Succes Pep Love you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active