Peppenaartanzania.reismee.nl

Corrupte regering

24 oktober 2015, 17:40

Vandaag was de 2e dag dat we niet veel konden doen. Veel te vertellen heb ik dus niet.

We hebben vanochtend in de zon een boek gelezen en na de lunch zijn we de kinderen gaan halen op het living water centrum en hebben we hier een film gekeken op de beamer. (als ik het goed spel) vanochtend om half 5 zijn er een meisje en een man aangekomen hier. Zij kwamen van Alaska en hadden een vlucht van meer dan 30 uur met 4 overstappen. Vandaar dat ze nu (17:40) pas wakker zijn. De man is hier voor de 2e keer en het meisje blijft hier voor een jaar! Daarbij zijn mijn 3 maanden niets.

Wij hoorden hier al eerder dat de regering van nu hier erg corrupt is. Ik wist niet goed wat me moest voorstellen daarbij maar ben er net achter gekomen. Vandaag was de dag dat mensen konden stemmen en woensdag wordt het bekend welke partij er heeft gewonnen en wie de nieuwe president wordt van Tanzania. Wat ik al eerder zei is dat de elektriciteit hier vaak uit ligt. Nu staat het vandaag al de hele dag aan. Toen ik dit vertelde aan David vertelde hij dat de elektriciteit hier aan en uit wordt gezet door de huidige regering. Omdat het nu erg belangrijk is en er wat spanningen zijn heeft de huidige regering gezegd dat er van maandag tot woensdag gewoon altijd elektriciteit zal zijn omdat het dan nodig is. Mensen hier snappen alleen niet waarom de regering de elektriciteit niet gewoon altijd kan aan laten en waarom ze er überhaupt mee rommelen.

Na het goede nieuws van 3 hele dagen elektriciteit kwam het tragische nieuws dat de regering van nu er ook voor heeft gekozen om het internet er van maandag tot woensdag uit te zetten omdat ze niet willen dat de mensen door het hele land contact met elkaar hebben. Oftewel ik zal tot woensdag niet bereikbaar zijn en dus ook geen blogs posten. Zelf zal het wel een uitdaging zijn geen contact met mensen thuis te hebben op momenten dat ik erg graag aan toe ben. Ik zit er bijna een week maar het is nog niet dat ik het allemaal op me eigen houtje kan. Ben dus erg benieuwd.

En trouwens omdat de tijd bij jullie een uur is terug gezet, is het hier 2 uur later als bij jullie.

Reacties

Reacties

kathinka

Nou lieve Pep, je wordt ook echt wel op de proef gesteld zeg! Maar lieverd , probeer er met de kindjes en je nieuwe vriendinnen het beste van te maken. I know you can touphy Xxxxx
Veel kaarten dan maar...maak je ons straks allemaal in haha X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active